Cazare Transfagarasan

Cazare Transfagarasan

Lucruri de facut - generale

Cazare Transfagarasan, vacante si excursii pe Transfagarasan, cazare in pensiuni si hoteluri cu sau fara masa intr-o zona deosebit de frumoasa si pe cel mai spectaculos drum din Romania

Transfagarasan – Drumul National 7C –  incepe in comuna Bascov, Judetul Arges de langa orasul Pitesti, in directia orasului Curtea de Arges si se termina la intersectia cu drumul DN1 intre Sibiu si Brasov, in apropierea comunei Cartisoara, cu o lungime de 151 km.

Supranumit Transfagarasan (de la prefixul „trans-”+Fagaras), este unul din cele mai spectaculoase drumuri din Romania, care leaga regiunea istorica a Munteniei cu Transilvania. Aceasta sosea ce strabate Muntii Fagaras, cel mai inalt lant muntos din Romania, facand parte din Carpatii Meridionali, este un drum asfaltat, ajungand in apropierea tunelului de langa Lacul Balea la altitudinea de 2042 m. Astfel, Transfagarasanul se situeaza pe locul al doilea ca altitudine in clasamentul soselelor alpine din Romania, dupa Transalpina din Muntii Parang, care urca pana la 2.145 m.

Traseu

Pornit din comuna Bascov, dupa 61 km dincolo de comuna Arefu incepe portiunea asa numitului Transfagarasan, pe o lungime de aproximativ 91 km.  Transfagarasanul (de la prefixul „trans-” + Fagara?) face parte din Drumul National 7C (DN7C) si este unul din cele mai spectaculoase drumuri din Romania, numit si “drumul din nori”, care leaga regiunea istorica a Munteniei cu Transilvania.

Drumul construit peste Muntii Fagaras, cel mai inalt lant muntos din Romania, care face parte din Carpatii Meridionali, este un drum asfaltat care in apropierea tunelului de linga Lacul Balea, ajunge la altitudinea de 2042 m. Transfagarasanul este situat pe locul al doilea ca altitudine in Romania dupa soseaua Transalpina (DN67C) cu 2145 m din Muntii Parang.

Primul segment al Transfagarasanului trece prin fata hidrocentralei de la Vidraru amplasata subteran in masivul Cetatuia. De aici, in apropierea ceta?ii Poenari, drumul urca pe serpentine si viaducte, trecand prin trei tunele mai scurte ajungand pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leaga Muntii Pleasa si Vidraru. Trecand barajul, drumul continua in partea stanga de-al lungul lacului Vidraru pina la inceputul acestuia. in continuare drumul incepe sa urce in serpentine, trecand pe la Cascada Capra, pina la partea sudica al tunelului de la Capra la Balea Lac, unde cu o lungime de 887 m strabate Muntii Fagaras. Tunelul Balea, cel mai lung tunel din Romania, cu o inaltime de 4,4 m, 6 m latime si un trotuar cu o latime de 1 m, iluminat, dar neaerisit, face legatura cu partea nordica a Transfagarasanului.

In partea nordica a drumului, dupa Tunelul Balea Transfagarasanul trece prin rezervatia naturala Golul Alpin si Lacul Balea, pe la lacul glaciar Balea urmat de o coborare abrupta in serpentine. Trece in apropierea cascadei Balea, care este o cascada in trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel in Romania, si se afla la altitudinea de aproximativ 1230 m.d.M.

In timpul iernii, de obicei de la 1 noiembrie pana in 30 iunie (sectorul cuprins intre kilometrul 104 de la Piscu Negru si kilometrul 130 la cabana Balea Cascada), cand Transfagarasanul este inchis circulatiei rutiere, la Lacul Balea se poate ajunge cu telecabina, de la cabana „Balea Cascada” din apropierea cascadei Balea.

Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfagarasanului, este cuprins intre Lacul Balea si Balea Cascada pe o lungime de 13 km. De la Balea Cascada pina la intersectia cu drumul DN1 sau si drumul european E68 in apropierea comunei Cartisoara, mai sunt 21 km.

Transfagarasanul trece peste 830 podete, 27 viaducte; pentru constructia lui a fost necesar sa fie dislocate mai multe milioane de tone de roca; pentru aceasta s-au folosit de exemplu: 6520 tone de dinamita, din care 20 de tone numai la tunelul Capra – Balea si multe alte materiale de constructii.

Regim de circulatie

Zona montana inalta a DN7C este deschisa pentru circulatia rutiera doar in perioada iulie-octombrie a fiecarui an, intrucat drumul este inzapezit pe timp de iarna, iar dezapezirea lui este nepractica. Iarna, pe acest drum accesul rutier este permis pe versantul sudic doar pana cel mult la cabana Capra (kilometrul 104 – Piscu Negru, judetul Arges)), iar pe cel nordic pana la Balea-cascada (kilometrul 131). Chiar si in timpul verii, traseul este unul periculos, cu deosebit de multe viraje, iar limita de viteza este impusa la 40 km/h.

Cazare Transfagarasan

Agentia de Turism Euro Team TravelTransfagarasan, Cazare Transfagarasan, Excursii Transfagarasan, Circuite Transfagarasan, Oferte Cazare, Oferte Sejur Transfagarasan, Balea Lac, Vazare Hotel, Vile , Pensiuni pe Transfagarasan,  Transfagarasan – Drumul National 7C –  incepe in comuna Bascov, Judetul Arges de langa orasul Pitesti, in directia orasului Curtea de Arges si se termina la intersectia cu drumul DN1 intre Sibiu si Brasov, in apropierea comunei Cartisoara, cu o lungime de 151 km, Cazare Romania 2018, Sejur Romania 2018, Excursii Romania 2018, Vacante In Romania 2018, Hoteluri Romania 2018, Pensiuni Romania 2018, Vizitati Romania in 2018

Tara Romania
Viza de calatorieNu este necesara viza pentru turistii din UE.
Limba vorbitaRomana
Moneda utilizataLeu
Continentul/Regiunea/JudetulEuropa

Harta

Istorie si Cultura

Istoric

Transfagarasanul a fost construit intre anii 1970 – 1974 in timpul lui Nicolae Ceausescu, care a vrut sa asigure un drum strategic peste munti. Inaugurarea avand loc in data de 20 septembrie 1974, Drumul peste Muntii Fagaras, s-a realizat cu eforturi materiale considerabile si cu pretul multor vieti de soldati si muncitori care au contribuit la constructia lui.

Oficial se vorbeste de 40 de oameni decedati pentru ca acest drum sa strabata muntii, dar oameni care dupa 35 de ani mai sunt in viata vorbesc de sute de vieti omenesti pierdute.

Raspunzand unui interviu, un martor al timpului spunea: Numai la baraj au murit vreo 400 de baieti.

Hotel Piscul Negru Transfagarasan

Hotel Piscul Negru Transfagarasan

3 Nopti, MD, Cazare Transfagarasan
Pers/Sejur 300 Lei
Hotel Piscul Negru Transfagarasan este situat în lantul montan Fagaras din Carpati, fiind amplasat p Oferte

Din păcate, nu există momentan nici o oferta de circuit pentru această destinatie.

Din pacate, nu exista croaziere pentru moment la aceasta destinatie.

Obiective Turistice

Obiective Turistice

Printre obiectivele turistice din Transfagarasan se numara Lacul si Cascada Balea, Lacul si Barajul Vidraru, Cascada Capra, Masivul si Lacul Capra si Cetatea Poenari. La acestea se adauga Hotelul de Gheata de la Balea Lac, deschis doar pe timpul iernii, masivele si traseele montane din jurul Transfagarasanului.

Drumul incepe din localitatea Arefu, judetul Arges si se termina in localitatea Cartisoara din judetul Sibiu. Majoritatea recomanda sa parcurga drumul de la sud la nord, dar sincer eu am facut-o de la nord la sud si mi s-a parut mult mai interesant si mai spectaculos.

De la peisaje de deal, drumul urca incet spre masivele muntoase; padurile de fosioase se transforma in paduri de conifere; viteza scade incet, pe masura ce prapastiile se deschid in fata ta. Aerul devine mai rece, mai curat iar vantul incepe sa bata din ce in ce mai tare.

Cascada Balea

Prima oprire am facut-o la Cascada Balea. Situata intre varfurile Moldoveanu si Negoiu, la peste 1200 de metri altitudine, Cascada Balea este cea mai mare cascada in trepte din Romania, ce are o cadere de 60 de metri.

Accesul se poate face cu masina pana la Cabana Balea Cascada iar de acolo pe jos, pe un traseu ce dureaza aproximativ o ora.

Balea Lac

De la cascada am pornit mai departe, iar dupa foarte multe serpentine si un urcus mare am ajuns la Balea Lac, punctul de inaltime maxima de pe  Transfagarasan. Lacul Balea este un lac glaciar, format in circ glaciar, adica s-a format intr-o depresiune inconjurata de masive muntoase inalte. Lacul este situat la o altitudine de 2040 de metri, are o lungime de 360 de metri, o suprafata de 4,6 hectare si o adincime de aproximativ 11 metri. Langa lac se afla mai multe cabane; prima cabana a fost ridicata in anul 1904.

La Balea Lac sunt si foarte multi negustori ce te imbie cu bunatatile lor: branza, cascaval afumat, carne de toate soiurile, carnati afumati, placinte si prajituri si cate si mai cate, bani sa fie doar, caci presurile sunt mai mari decat in mod normal.

Lacul Capra

Odata ajunsi la Balea Lac am hotarat sa si urcam si sa facem un traseu ce inconjoara lacul Balea. Astfel dupa vreo ora de asteptat sa treaca ceata, soarele s-a vazut intr-un final asa ca am putut sa pornim mai departe. Traseul a durat cam 3 ore, cu o dificultate de mediu spe usor, depinde si de antrenamentul fiecaruia. Oricum este un traseu care merita din plin. Peisajele, aerul, altitudinea si in special libertatea de acolo te fac sa iti doresti sa nu mai pleci niciodata, iar satisfactia de a ajunge la 2400 de metri este deplina.

Lacurile glaciare aflate in circurile glaciare sunt limpezi si reci; dintre acestea se remarca Lacul Capra. Aflat la o altitudine de 2230 de metri, la poalele Varfului Capra, are o adancime de 11 metri si o culoare albastra superba. In partea de sud a lacului se afla un platou potrivit pentru campare, ce ofera si o priveliste minunata asupra muntilor.

Barajul si lacul de acumulare Vidraru

Urmatorul punct de oprire este barajul si lacul de acumulare Vidraru. Barajul Vidraru a fost dat in folosinta in anul 1966, dupa 5 ani, cat a durat constructia, si care a presupus numeroase sacrificii omenesti.

Este cel mai inalt baraj din Romania, cu o inaltime de 166 de metri dar si cel mai mare baraj in arc de la noi din tara. La inaugurare era al cincilea baraj in arc din Euopa si al noualea din lume. Mandria inginerilor care au construit barajul este centrala electrica, ea fiind amplasata in subteran, in masivul Cetatuia la o adancime de 104 metri.

De pe baraj se poate practica bungee-jumping-ul.

Cetatea Poenari

Ultimul obiectiv turistic de pe Transfagarasan este Cetatea Poenari. Cetatea a fost resedinta secundara a lui Vlad Tepes si a fost construita pe post de fortareata impotriva turcilor. Exista o scara cu 1480 de trepte care duce sus la ruinele cetatii. Din pacate tot ce se mai poate vedea sunt niste ziduri groase si peisajele cu muntii Fagaras. Pentru a urca aproape 1500 de trepte este nevoie de timp si rabdare; urcusul este foarte obositor, in special daca inainte ai facut un traseu pe munte.

Video